Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

Mátrabérc 55.Km

Mátrabérc 55Km/2734m

2019.04.13

Az első és a legfontosabb amit ehhez  túrához le tudok írni az az hogy egy olyan éjszaka után vágtunk neki Csabával amit hát finoman fogalmazva nem sokat aludtunk :)

Sirok-Kőkútpuszta Közösségi házhoz 7:05-re érkeztünk ahol a reggeli harmatos és nemi ködszitálós becsekkolással kezdtünk. Természetesen mint minden túrához ide is volt egy alap terv amit megpróbálunk majd követni. Ez a terv addig működött amíg megláttuk a rajt utáni emelkedőt amit hát őszintén megmondva leírni nem lehet de ha megpróbálnám a megfelelő szót megkeresni akkor az az lenne hogy brutális :)

A túránk első 12.km megtéve kicsit szó ami szó megtörtünk hogy ez kicsit keményebb lesz mint amire számoltunk, de semmi baj mert ugye nem adjuk fel és csináljuk megyünk tovább...

Az első ellenőrző pontra érve Oroszlán vár  Időben teljesen jól álltunk kb 30 perc előnyünk volt az alap szintidőhöz. Na ekkor jött Csabának az a remek ötlete (Csabának mindig vannak jó ötletei) :D hogy "Zolikám nem kéne egy kicsit belefutni?"  persze én nem tiltakoztam és hát na akkor fussunk. Amivel nem is lett volna semmi baj ha a kb 20 perc futás után nem jelent volna meg előttünk hát nem emelkedőnek mondanám hanem egy olyan falnak amit szó szerint meg kellet mászni. A magasságát úgy tudnám itt az írásban tükrözni hogy itt is javítottunk egy kis időt és így volt 35 perc felmászni.

Szerencsére már a túrákból tanulva a táska tartalmát jól választottuk meg így nem kellet egy lakást vinni a hátunkon miután felértünk erre a hegyre gyorsan megszavaztuk hogy álljunk meg egy kis csoki és egy energiaital elfogyasztása miatt. Ezután energia dúsan Csaba: "Azért egy cigit lövök" :D

Nekivágtunk a számomra a legnehezebb résznek irány a Kékes!

Egy pár Mátra turához volt szerencsénk és azt mondom hogy maga a kéksre való feljutásnak ez volt e legkönnyeb része természetesen mivel nagyon fáradtan értünk erre a szakaszra megterhelő volt de nem annyira mint a előző túrákon.

Megérkezve a következő ellenőrző pontra Kékes egy gyors pecsételés és aztán haladtunk is tovább az étterem mögötti sziklás meredek szakaszra. Ezután következet az a pont amire rémálmunkba se gondoltunk volna. Csaba szólt hogy ő csak kivenne egy szendvicset a táskából így ezért lehajolt és amikor egyenesedett ki a térdében érzett egy erős nyilallást és ezzel a túránk meg is lett pecsételve.