Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

Fogaras 2022 tour

Történetünket nem is tudom hol kezdjem talán érdemes ott hogy 2020-as edzőtáborban Tibi mondta hogy 2021-be menjünk majd ki a Bihari hegységbe és nézzek szét hogy milyen szép.Itt kezdődött szerintem az egész őrület és utána már nem volt megállás.A Bihariból hazaérve 1-2 héten belül meg is született az hogy 2022.09.08-11 megyünk a Fogarasba! Egy csütörtök reggel 6:00 találkoztunk Létavértesen ahol a csapat fel is készült lelkileg egy 8-9 órás laza kis kocsikázásra. A határon átérve meg is kezdtük az utunkat az első megállóhelyre ami nem más volt mint a Királyhágó. Szépen csendben meg is érkeztünk kb 9:00 lehetett ahol egy gyors wc és a legfontosabb egy kávé kíséretében folytattuk is utunkat a második megállónkhoz ami pedig a Tordai hasadék volt! Mivel elsőnek jártunk erre így az élmény hatalmas volt. Az autókat gyorsan leraktuk az óra 12:20 volt kb tehát időben jók voltunk a nap is szépen sütött. Nekivágtunk egy kisebb túrának a hasadék mentén ami számomra egy mesebeli tájhoz tudnám hasonlítani technikailag viszont egy gyerekes családnak is lazán teljesíthető. A kis túránkat befejezve (gondoltuk mi) egy kis harapnivalót vettünk amit hozzáteszek nagyon jó árban voltak majd teli hassal közösen kitalálva úgy döntöttünk hogy a hasadék gerincére felmászunk és ott megyünk a kocsihoz vissza mivel hát ugye mi kemények vagyunk :D .A kis mászás után a látvány ismét nem hazudtolta meg önmagát és egy kis gyönyörködés után leereszkedtünk a parkolóig ahol kocsiba pattanva folytattuk az utunkat a végcélhoz a fogaras lábához a szállásra! A szállásra ottani idő szerint kb 18:00 érkeztünk meg és úgy fogadtak minket mint ha 100 éve ismernénk egymást. A szálláson kaptunk 1-2 jó tanácsot majd még a napnyugta előtt gyorsan kocsiba pattanva felmentünk a Bálea tóhoz ahonnan a másnapi kaland kezdődött. Felfele menet szerencsénk volt az egyik parkolóban egy medvével és a bocsával is találkozni akik nagyon barátságosak voltak persze azért nem pacsizgattunk velük :) .A tóhoz felérve kb 19:00 volt kezdett sötétedni így csak egy gyors terepszemle volt és a másnapi áfonya pálinka bizniszt tudtuk csak elintézni :) .Ennél a résznél megjegyezném hogy nem vagyok egy félős gyerek de amikor megláttam a méreteket amit a hegyek képviselnek hááát a hideg kirázott. A terepszemle után a Transzfogarasi meseszép úton visszatértünk a szállásra és tulaj pálinkájának segítségével összeraktuk a másnapi ütemtervet és az utat. Péntek reggel 5:00-kor keltünk és még az utolsó simításokat a csomagokon elvégezve 6:00-kor elindultunk ismét fölfelé a tóhoz, na innen kezdet érdekes lenni a történet.

A csapat minden bátorságát összeszedve 7:00-kor megkezdte a kis mini expedícióját :) . Az első feladat az az volt hogy  a gerincre fel kell kapaszkodni amit őszintén bevallva ott fogalmam nem volt hogy fogjuk kivitelezni de miután elkezdtünk mászni felfele szépen összeállt a képlet. Ez a kis csekély mászás egy 60 perces kis móka volt aminek a végén egy kis pihenőt vettünk. Egy kis erőt gyűjtve utunkat folytatva a Kecske tó felé amit a nagy köd miatt akkor láttuk csak meg amikor már közvetlen a közelében voltunk. Mivel sokat nem láttunk belőle így nem is időztünk ott sokat és inkább összpontosítottunk a célra a Moldovenau csúcsra (2544). Haladva tovább egy érdekes és egyben nehezebb ereszkedés következett mivel meredek is volt és törmelékes is. A csapatból mivel senki nem volt még ilyen helyen ezért egy folyamatos tanulás volt az egész miközben haladni is szerettünk volna hogy a célt tudjuk teljesíteni.

A sikeres ereszkedés után szerencsénkre kitisztult az idő is és így egy kicsit tudtunk gyönyörködni a tájban amit leírni se tudunk milyen volt. Egy kb 30 perces tiszta égbolt után azért hogy tudjuk hol a helyünk az eső is elkezdett esni. Így a csapat megállt felvette az eső hacukát majd folytattuk utunkat. Ekkor jött el az a pillanat ami az egész csapatra nem jó hatással volt, fel kellet mérni hogy ha tovább megyünk akkor világosban a menedékházba vissza tudunk-e érni?  Esetlegesen sötétbe mennyit kell menni? Az időjárás mennyire kedvez nekünk? Egy gyors tanakodás és elmélkedés után meg kellet hozni azt a döntést ami nem volt könnyű és el kellet fogadni hogy ez most így nem fog tudni sikerülni :( .

Összeszedve magunkat visszafordultunk és folytattuk az utunkat visszafele a kiindulási ponthoz. Az út visszafele annyiba kegyes volt hogy az idő többet volt tiszta így egy kis kárpótlásul gyönyörködhettünk a szép tájban.Az útról sokat itt már nem tudok mondni maximum annyit hogy a gerincről leereszkedés izgalmas volt mivel a látótávolság kb 2 méter volt erős széllel és havas,darás csapadékkal.

Szerencsésen kb 17:00 körül a Bálea tóhoz megérkeztünk rotty vizesen átfagyva úgy hogy a kocsiba leraktuk a cuccunkat majd egy meleg étel mellett átbeszéltük a tapasztaltakat. Felvettük az áfonya pálinka adagunkat és a szállásra visszamentünk amit sikeresen elfogyasztottunk :) . Az este közösen úgy döntöttünk hogy szombaton reggel jöjjünk haza ha már így alakult a helyzet. A haza út már kicsit gyorsabb volt mivel nagy részét autópályán tettük meg így az időn is kicsit tudtunk faragni. Igaz a végén kicsit eltévedtünk de az már csak a hangulatot fokozta :) :) .

Összegezve az egészet nagyon jó volt több éves teljesítménytúrázás van a csapat tagjaiban külön-külön és amit közösen elismertünk hogy a Fogaras egy más világ és komolyabban kell venni mint ha a Mátrába mennék egy 50km túrát itt megjegyzem az egész a Fogarasba 18km lett volna.

2023 Julisban újra megpróbáljuk és bízok benne hogy sikerre is tudjuk vinni amit megálmodtunk.